sâmbătă, 22 septembrie 2007

"Despre lucrurile simple" - Mihaela Radulescu


Am vazut prima data cartea in mainile Alexei, intr-o librarie in care cautam impreuna un cadou pentru cineva.Dupa multe saptamani, in Arad, trecand pe langa o librarie de pe bulevard si avand la mine bonuri cadou date de mama in alt scop decat achizitia de carti noi,nu am rezistat tentatiei de a intra in acel mik univers plakut si de a mangaia cu privirea rafturile ticsite de miile de pagini scrise de miile de autori autohtoni sau straini,contemporani sau clasici,pragmatici sau visatori..etc.

Si am ales "Despre lucrurile simple"..din curiozitatea de a citi paginile unei femei care si-a castigat prestigiul,respectul si admiratia multor romani(si probabil nu numai), din curiozitatea de a descoperi ce anume a putut s-o inspire alegand acest titlu atat de frumos, sugestiv,plin de farmec insasi prin...simplitatea lui,si,trebuie sa recunosc, dintr-un strop de feminism.

V-o recomand cu toata caldura.Mai ales voua,reprezentante ale sexului frumos( de parka frumusetea ar sta in gen..dar ma rog..) , fie ca ati avea 17 ani sau ati avea 50,fie ca ati absolvit nu stiu cate facultati, fie ca lucrati cu norma in fabrika,fie ca suferiti de dramele adolescentine sau ca va uitati deja cu dragoste la nepoti. Si pentru ca mi-a transmis atata caldura,naturalete prin tot ce a scris ea,imi vine s-o numesc simplu:Mihaela.

Nu ii urmaresc emisiunile,nu i-am citit articolele din revista "Elle" in primul rand pentru k nu mi-o cumpar, dar cu mana pe inima spun ca i-ash citi cu mare placere viitoarele carti si ash viziona cu aceeasi placere filmele regizate de ea.
Capitolul "Despre lucrurile simple" a fost cel mai emotionant.Dupa cum scrie si bunul ei prieten Alex. Leo Serban in prefata ..este "un "cantec de leagan" pe doua voci( a Mihaelei si a baietelului ei) "

Mihaela,toata admiratia de la o fetitza visatoare si incapatanata ca mine! Imi doresc ca urmatoarele cuvinte sa aiba mereu ecou in mintea mea: "Nu poti fi MARE,daca dimensiunea sufletului tau e neincapatoare pentru admiratie, respect, curiozitate si ambitie..."

6 comentarii:

Anonim spunea...

si eu am intrat intr-o librarie si am rasfoit cartea ei mult timp..si kiar m-a atras...poate titlul..nush ce..dar mi se pare super interesanta si poate o sa o citesc si eu..who knows:P laura

Alexa spunea...

trebuia sa mi-o ceri mie domnisoara...este intr-adevar o carte interesanta si te poate inspira...am regasit in cartea asta multe lucruri pe care eu deja le stiam si pe care le puneam in aplicare odata, dar le-am mai uitat in unele momente cand ar fi trebuit sa le aplic...o admir sincer pe Mihaela, pentru ca este un model de femeie puternica si ambitioasa, muncitoare si un model pe care multe fete ar trebui sa il urmeze...:)

Bridge spunea...

Haxelooo, cand te faci mare vrei sa fi ea, nu? :-))

Laura Apetroaie spunea...

m-ai convins!Sper sa o o am in mana cat mai curand:)

lore spunea...

mai brigi... dak mai scrii despre cartile p care le citesti cred k vei face p toata lumea care se uita p blogul tau s citeasca:)) chiar m-ai facut curi si p mine:)

Anonim spunea...

nici ca puteai descrie mai bine cartea asta! trebuie sa recunosc- ups, cacofonie- ca am citit-o din curiozitate...voiam sa vad cum scrie si m-am lamurit. le are! iar prefatza lui alex. leo serban ma facea mai nerabdatoare pagina cu pagina sa vad ce urmeaza mai departe... o admir pe Mihaela Radulescu extrem de mult si sunt de parere ca daca macar jumatate dintre noi ar fi la fel ca ea am fi o lume mai buna.