miercuri, 30 ianuarie 2008

De ce NU iubesc telefonul mobil

Pentru ca mi se baga ("pe gat" ar fi sunat cel mai bine) pe urechi, fortzat, niste sunete pe care poate in acea fractiune de secunda nu am nici un chef sa le aud!Mobilul isi cere dreptul de a fi utilizat , right?!Si ce face el?Suna,dahh!Si daca e un mobil mai tupeist, nu numa' ca suna, dar colac peste pupaza,mai si vibreaza,sa-l ia naiba de nenorocit!Si asa linistea iti este spulberata cat clipesti. Cum suna al meu? ASCULTA..

Pentru ca oamenii mereu se intind la telefon.Palavragesc.Noi nu am invatat inca sa zicem lucruri esentiale in putine propozitii si,daca totusi am invatat, nu putem pune in aplicare asta la telefon, caz in care nu ai timp sa stai cu degetu' in gura si sa te gandesti prea mult.Se zice mai nou ca "Time is money." Time is not money, babe...it's just that we don't have plenty of it.

Ce dreq sa tot spui atatea la telefon?! Trebuie sa ramifici neaparat fiecare subiect in alte n'shpe mii? Doar ca ai optiune cu minute multe incluse?Normal..tre' sa chinui pe cineva ..si cum acel cineva (estimezi tu ca) nu va fi atat de badaran incat sa iti spuna ca inchide deoarece are treaba sau pur si simplu ca nu are chef sa te auda pe tine vorbind, iti pui limba la munca si articulezi cat mai multe cuvinte posibile,de parca ar fugi diavolu' cu furca dupa tine si te impunge in cur daca iti tragi suflu cateva secunde.

Eu nici cu cele mai apropiate prietene nu vorbesc ore in sir la telefon.Cand vrem sa filozofam pe diferite subiecte, aia se intampla face to face si cand toate persoanele implicate au dispozitia necesara.Asa ne-am obisnuit... nimeni nu e fortzat sa vorbeasca doar asa, ca "trebuie".Daca azi am chef sa tac, o fac, si tu nu trebuie sa ma intrebi ce am.Daca ma intrebi ce am, ori sunt incruntata peste nivelul mediu,ori nu imi esti prieten si nu ma cunosti.Cu ai mei , se sa mai zic, unele convorbiri pot tine si cateva secunde,fara gluma."Daaaa ../Noh ciao,hai k e ora 8:15,trezeste-te!/Bineeee..ciao./Ciao,ciao." Vedeti? E simplu.Straight to the point.

Unii oameni traiesc cu impresia ca daca esti de felul tau o persoana zglobie, esti non-stop asa, cu gura pana la urechi si ochi care clipesc de super multe ori la interval de 5 secunde!Au impresia ca mereu ai ceva de spus si mereu esti pe cale sa razi dintr-un motiv sau altul.Voua nu vi se intampla niciodata sa nu vezi rostul sa spui ceva,doar ca acel "ceva" sa fie spus?I mean..c'mon.. Uneori nu am nici o parere.Nu spun ca imi convine neaparat starea aceea de "nimic sa zic",dar nici nu ma deranjeaza prea tare.

Mda..cred ca si stiu de ce nu prea iubesc palavrageaLA LA telefon.Primul meu prieten dobandise dupa cativa ani un stil inconfundabil,frustrant,deloc romantic si extrem de .. rutinoid (exista acest derivat de la "rutina"?!) sa ma sune si fara alte preludii si formulari de inceput sa imi tranteasca un "Unde esti?" ca imi venea sa ma sui pe pereti de nervi. Posibil sa fi ramas cu sechele.

Cel mai trist lucru este ca un telefon mobil iti reaminteste negresit,fara exceptii, ca persoana cu care vorbesti nu este langa tine,ceea ce in unele cazuri este al naibii de enervant.Nu ai cui zambi, nu ai cui sa ii strangi mana, nu ai cui sa te strambi,nu ai cui sa ii simti parfumul,nu ai cui sa fi. Anyway, imi cer scuze persoanelor care au fost,sunt sau vor fi afectate de lipsa mea de atractie fatza de discutiile carnatzoase.Don't take it too personally, guys.

17 comentarii:

lore spunea...

si eu de la o vreme am inceput sa fiu alergica la telefon... tocmai din motivul asta, ca suna, da' suna mereu mah! cand aud melodia la tel, oriunde... deja ma trec transpiratiile:)). si am ajuns sincer sa il pun pe silentios, dar fara sa vibreze, sa nu il mai aud deloc. cine ma cunoaste de multe ori isi da seama dupa "da"-ul cu care raspund ca sunt chiar iritata.sau pur si simplu il las sa sune(chiar daca nu cunosc nr)... intr-adevar minutele astea incluse au incurajat vorbirea inutila. acum pt ca iti citesc oam pe care ii cunosc si eu blogul, sa nu inteleaga ca nu vreau sa vb cu ei... cu toate astea pe sms-uri consum destul de mult...

deja 2 impatimiti ai telefonului au votat ca nu le place articolul:))

ps: sa nu-ti iei cosmote ca atunci chiar mori incet=))
si cat de tare iti suna telu=)))))

Bridge spunea...

pai am cosmote.doar ca nu folosesc cartela inca :-)) Si nush cum,printr-o ironie a sortii, tot am cost suplimentar gigant.E scump orange-ul asta ,mai.

bigiu spunea...

Gosh! Cata dreptate ai! Rareori apelez pe cineva, tin telefonul cu mine doar fiindca altii ma apeleaza. Eventual dau beep sau si mai bine trimit un sms... e mult mai ieftin si mai concis decat lungile preludii inutile:"Salut! Ce mai faci?"..."Pai, bine.(ce altceva as putea face?!)" Cel mai neplacut, asa cum ai spus si tu, e sa auzi, cand ti-e linistea mai draga, melodia mobilului spargandu-ti timpanele si trompa lui Eustache, de-ti vine sa-l arunci cat colo! Iar discutiile importante (adicatelea barfe, impresii) le port face 2 face cu persoana respectiva fiindca asa ii vad fatza, privirea, gestica, mimica, all that stuff, care ii reflecta starea. O voce neclara nu-i de-ajuns...

P.S :Am cautat cuvantul "rutinoid" prin dictionare si nu l-am gasit, ori nu exista, ori nu e (prea) folosit ;)

lore spunea...

nici sa nu folosesti cosmote-ul:)) cred ca aia au cele mai multe minute. sau poate te vad si pe tine cu 3-4 telefoane ca...altii:))
e ciudat avand in vedere cat te enerveaza telu sa ai cost suplimentar gigant, desi si mie mi se intampla asta, nush cum:|

bigiu, nu cred ca exista cuvantul ala, blonda asta mica ar putea sa faca un nou dex:))

Anonim spunea...

de aici reiese sigur o problema de comunicare.nu sunt adepta convorbirilor ore la telefon insa..uneori sunt lucruri pe care nici face2face nu ai timp sa le imparti.reflectati mai bine asupra a ceea ce ganditi

lore spunea...

ok... daca nu vorbeai la plural poate nu comentam, pt ca in definitiv e blogul brigittei.
in primul rand, eu vorbeam despre convorbirile inutile... e ceva important, sau poate nu am mai vorbit de un car de ani, e ok. dar nu o lalai. cred ca lalaiala nu intra in categoria lucrurilor mentionate de tine "pe care nici face2face nu ai timp sa le imparti". as putea sa mai dezvolt ideea dar ma gandesc ca esti fata isteata si te prinzi.

in al doilea rand, cred ca faptul de a vorbi ore in sir la telefon arata o problema de comunicare. e mult mai simplu sa vorbesti uneori la tel decat fata in fata, arati numai ce vrea sa vada celalat. din cauza lui multi nici nu se mai intalnesc asa de des, pun direct mana pe tel daca au chef de povesti.

oricum, telefonul e o inventie eficienta, practica. totul depinde de cum il folosesti.

Anonim spunea...

Bine zis, Brigitta! Tocmai pentru ca si eu sunt perceputa ca o fiintza vesnic binedispusa, am ajuns sa fiu sunata ca sa intretin TOT EU conversatia...Chiar vorbesc mult de obicei si asta ii face pe unii sa ma sune ca sa le mai vorbesc: "Spune ceva...mai povesteste cum povestesti tu...".
Magulitor, intr-o prima faza, dar totusi enervant. Vorbesc cand am EU chef. Eu vreau sa ma remarc in lumea divertismentului prin CANTAT, nu prin vorbit...

Anonim spunea...

traiasca telefoanele mele =)))) ... am X ... si toate sunt setate pe silent ...
cel mai bun telefon? ... sa taca si sa primeasca sms/mms ... acum mai poate aprea si preferinte de wireless, dar de la caz la caz.

prea mult traim aceasta era digitala si dam la o parte tot ce e frumos din era trecuta ... iesiti afara copii, lasat mess-ul, lasati blogurile, lasati telefoanele si intalnitiva cu acei oameni ...

fuck, cateodata asa imi vine sa le sparg pe toate ... sa ma urc in masina care nu o am si sa plec ...

Bridge spunea...

beeb, asta a fost o zvacnire de revolta in tine impotriva controlului asupra fiecarui lucru? :-))) Mi-a fost dat sa vad si asta?..

Bridge spunea...

si in ceea ce priveste incapacitatea de a comunica, se intampla, e normal uneori, doar ca asta nu reiese deloc din acest articol. reiese din alte lucruri,nicidecum din oroarea de a vorbi ore in sir la telefon.parerea mea..

Anonim spunea...

:)) cineva care shtie c sufera un om cand are un telefon mobil :| imi place sa'l am la mine tot timpu, da sa nu il aud niciodata sunand. shi nu imi place sa vbesc la tel ~X( mesajele se accepta ;;)

Anonim spunea...

chiar am trait sa o vad/aud si pe asta! oameni revoltati pe tehnologia moderna, oameni revoltati pe tel mobil!
dar totusi,aceiasi oameni care au pus "zerourile" din coada la GIGANTICUL profit al aceleasi companii ORANGE!
v-ati uitat de curiozitate pe vreo factura Orange in coltul din dreapta sus? ei bine, pt aceia care nu au facut-o, in acel loc e trecut pe langa alte cifre si "cifrute", un capital social al Companiei!!!incercati sa il cititi! EU NU AM PUTUT NICIODATA!
care era ideea de la care am deviat: fiecare dintre noi a contribuit la nebunia asta "mobila".nu noi, prin anii '90 eram innebuniti sa avem telefoane mobile,cat mai multe si mai frumoase?uitati-va si la pruncii de cls 1-4! ei sunt continuarea noastra(si credeti-ma ca nu cred ca nebunia asta se va termina vreodata)...
eu pot zice ca eram dependenta de tel, ei bine, acu nu-l mai suport! nu raspund la tel decat daca simt intr-adevar ca sunt in stare sa zic mai mult decat:"da!bine-bine! nu stiu! hai...ciao"!

Dalia spunea...

...:) o data telefoanele erau o modalitate sa potzi sa tzi legatura cu cineva...sau mai shtiu io c..in ziua d astazi ii un accesoriu :| ii roz...sau mai shtiu io c alte culori...ii cu pietricele..cu clapete...cu mai naiba shtie c 8-| shi culmea...oamenii ai cate 3 telefoane...ca unu sg nu ii d ajuns...

Anonim spunea...

da vinde'l frate.. si incepe sa trimiti scrisori, sau vulpi cu mesaje la picior. nimeni nu iti tine un pistol la cap sa te oblige sa iti cumperi / sa folosesti telefonul. pt noi celalti care am indraznit sa iesim din grota telefonul e deja un lucru normal.

Bridge spunea...

andone - deschizatori de drumuri ,nu? :D

Anonim spunea...

evolutia tehnologica distruge natura si puritatea lucrurilor Utile, dar Simple!
Nu ma bag pe "ziare online", asa ca dau un link de forum : http://forum.agroinfo.ro/index.php?showtopic=1651

Anonim spunea...

Did you downloaded Wikileaks docs? Give me link plz
Thank for all