joi, 17 iulie 2008

"Sa nu mori inainte de moarte" - Evgheni Evtusenko


O carte pe care am primit-o cadou de la un prieten.O carte grea,dar foarte educativa.O recomand cu caldura celor pasionati de politica,Uniunea Sovietica si felul in care regimul comunist a afectat destinele oamenilor,a intregii societati.Un roman ce reflecta realitatea in Rusia anului 1991, cand s-a incercat reinstaurarea regimului totalitar.Cat despre autorul Evgheni Evtusenko,el scrie frumos.Iti atinge corzile sensibile,fie prin duiosie sau dezgust fata de putreziciunea ce ne inconjoara,mai ales cea morala. Niste fraze memorabile ce mi le-am notat si as vrea sa le impartasesc cu voi ar fi acestea :

"Daca ai nostri (rusii) ar deveni principala populatie din Franta,ei ar inventa si aici,cozile... Uneori, mi se pare ca, daca ne-am muta in Sahara,acolo ar aparea deindata o criza de nisip ... "


"Nestiind ce inseamna libertatea,noi ne bateam pentru ea ca pentru o ruseasca Dulcinee intelectuala.Nevazandu-i vreodata fatza,decat in visurile noastre sociale, credeam ca e neinchipuit de frumoasa.Dar libertatea nu are numai o multime de fetze, dar si o multime de atitudini, iar unele dintre ele sunt de-a dreptul hidoase.Una dintre aceste atitudini permise de libertate este libertatea de a jigni."

Mersi de carte, Andrei!

Niciun comentariu: